pondelok 9. apríla 2012

Supplément vintage alebo návrat do starých časov

Pred Veľkou nocou som sa zahrabala do jednej zásuvky v mojom stole. Nieže by som praktizovala nejaké predveľkonočné upratovanie, to v žiadnom prípade. Ale zásuvka sa pod všetkými výpismi z účtov prehýbala a ledva sa dala otvoriť.

Upratujem rada. Nie kvôli samotnej potrebe, ale pre to, že občas musím vypnúť hlavu, nemyslieť na všetko, čo ma čaká prevrátením strany v diári – od obsadených víkendov na dva mesiace dopredu až  po termíny, ktoré svietia modrou fixkou na míle ďaleko.

Začala som preto zo zásuvky vyťahovať všetky veci, ktoré niekoľko rokov využívali jej priestor vrátane všetkých zákutí a tajných skrýš. Okrem pasteliek, fixiek a farebných pier, ktoré mi pripomenuli detské časy, som našla aj pár spomienok na gymnázium. Na tie časy, keď som dostávala jednotky z literatúry, nosila dlhé vlasy a košele, ktoré sa mi vôbec nehodili.  

Všetko mi to pripomenuli fotky z maturitných oznámení. Aj tie som našla a smiala sa sama na sebe. Na košeli, vymaľovaných očiach aj dĺžke svojich vlasov. Vybrala som teda tie, ktoré znesie aspoň internet.

Ten odzbrojujúci úsmev mi hádam zostal. Aj keď zuby neukazujem tak často ako sa na tejto fotke môže zdať. 

V porovnaní s prítomnosťou lícne kosti ustúpili do úzadia (a viac si človek domyslí). Tie malé hodinky na poličke zapadajú s prachom. A čierny lak už dávno nenosím. Veď prečo by som?
Ach, tie dlhé vlasy. Na strednej som patrila medzi dievčence, čo lámali rekordy - nielen v počte frajerov, ale aj v dĺžke vlasov. 

A v tej košeli dnes len maľujem plot okolo domu. Tá by už ani vo vintage obchode nezožala úspech. 
Pýtam sa - o čom je táto fotka? 

Mamu pri pohľade na ňu viditeľne zalieva vnútorné teplo, ale človek sa čuduje a hľadá dôvody prečo? Okej, mala som dlhé vlasy, ktoré dnes zjavne nemám, mala som podprsenku, ktorú som používala skôr ako doplnok, a mala som úsmev, ktorý dnes zdá sa nedosiahnem ani po fľaši bieleho. 


A boli to fajn časy. Aj keď som si poničila všetky mihalnice a kreslila si linku na spodné viečka, aby som zakryla vek alebo nevyspelosť alebo ktoviečo...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára